Biti kruh

Gospod naj ti podari mir!

Vsak človek naj bo v strahu,
ves svet naj trepeče
in nebo naj se raduje,
kadar je na oltarju
v duhovnikovih rokah Kristus,
Sin živega Boga.
O čudovita visokost
in pretresljiva ljubeznivost!
O vzvišena ponižnost!
O ponižna vzvišenost,
da se Gospod vesoljstva,
Bog in Božji Sin
tako poniža,
da se zaradi našega zveličanja
skrije pod neznatnim koščkom kruha!
(Iz Pisma celotnemu redu)

Sv. Frančišek je globoko doumel, kaj pomeni sv. maša – evharistija, zahvala. Starodavni izraz  – lomljenje kruha – pa dobi pri Frančišku še čisto otipljiv pomen. Jezus stopi med nas v neznatnem koščku kruha. Da se razlomiti za nas. In se lomi za nas še danes.

[singlepic id=109 w=320 h=240 float=right]Košček svojega dojemanja Jezusove daritve sta nam v svojem razmišljanju o sv. maši razodela tudi s. Urša in br. Ambrož. Papežev pogled na sv. Frančiška in njegov pomen za vso Cerkev pa moremo razbrati iz razmišljanja, ki ga je imel na eni od letošnjih avdienc. Sv. Frančišek je bil pozoren do vseh drobtinic Cerkve. In jih je zbiral skupaj, da se ne bi kakšna izgubila.

»Na tešče piti vino« pa je še eno izmed poimenovanj za mašno daritev. O tem nam spregovori dolgoletni misijonar p. Hugo, ki sedaj deluje v Južni Ameriki.

Da pridemo do kruha, je potrebna dolga pot, od oranja, sejanja in žetve do mletja, gnetenja in peke. Ob volilnem kapitlju bratov frančiškanov je bilo moč opaziti posamezne prvine omenjenih postopkov in izvoljeno je bilo novo vodstvo, pred katerim je najprej razvojna stopnja oranja in sejanja.

O okusih se sicer ne razpravlja, kot pravi že star latinski pregovor: De gustibus non est disputandum, pa vendar je »okus frančiškovske svetosti v FSR sočen, svež in moderen«, kot pravi br. Jaro v pogovoru za našo revijo.1
Kot bi bili razdrobljeni, pa zopet skupaj zbrani in zgneteni – srečanje goriškega in novogoriškega bratstva FSR ob skrivnosti jaslic.

Zaradi ovce, pa ne tiste pri jaslicah, je bilo življenje malega Giotta čisto drugačno, saj ga je v svojo šolo vzel Cimabue. Še bolj se je spremenilo, ko je stopil v šolo sv. Frančiška.

Veliki četrtek, ki velja za začetek obhajanja sv. evharistije, ko je Jezus pri zadnji večerji vzel kruh in vino in ju dal svojim učencem, nas s svojo vsebino usmerja tudi k ponižnosti. Jezus je svojim učencem umil noge. Ob teh skrivnostih so razmišljali na srečanjih mariborske in ljubljanske pokrajine FSR. Eni o mizi, drugi o nogah.

In kaj takrat, ko se ti nič ne da, ko zapadeš v nihilizem. Odgovore na to so našli na duhovnih vajah Frančiškove mladine.
Jezus pravi: Ne moja, ampak tvoja volja naj se zgodi (prim. Lk 22,42Lk 22,42
Slovenian: Slovenski standardni prevod (1997) - SSP

42 »O?e, ?e ho?eš, daj, da gre ta kelih mimo mene, toda ne moja volja, ampak tvoja naj se zgodi.«

WP-Bible plugin
). Pokaže nam način, kako naj zavestno in odgovorno vstopamo v življenje in sprejemamo izzive. Seveda ob tem ne smemo pozabiti na uboge in obrobne. V ospredju morata biti pravičnost in resnica. Jezusov kruh je za vse!

Nadrobimo si vsak dan njegovega kruha – besede in evharistije – in sami postajajmo kruh za svojo okolico!

Vse dobro!

__________________________
  1. Revijo Brat Frančišek lahko preberete tudi na svetovnem spletu. []
Share

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.