 | 7. POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE
|  |
"Jezus je obhodil vsa mesta in vasi.
Učil je po njihovih shodnicah
in oznanjal evangelij kraljestva"
(Mt 9,35).
Povzetek:
Evangelizacija je bila v vseh časih osrednja naloga Cerkve. V ta namen so bila uporabljena različna sredstva od govorjenih pridig, prek uporabe prvih medijev (knjiga, rokopisna in tiskana, radio, televizija) do interneta.
Pričujoča diplomska naloga želi prikazati, kako je lahko internet sredstvo evangelizacije, kakšne so njegove prednosti, možnosti ter meje in nevarnosti. Tako najprej predstavi posrednike in prejemnike evangelizacije ter kakšne načine evangelizacije poznamo; sledi podrobnejši pregled elektronskih medijev v službi evangelizacije. Podane so tudi temeljne značilnosti interneta in njegove zgodovine ter kako nanj gleda Cerkev v najnovejših dokumentih. Na koncu je analiza spletnih strani slovenskih frančiškanov.
V prilogi je nekaj koristnih informacij, od kronoloških pregledov cerkvenih dokumentov o medijih in zgodovine interneta, shem prvih omrežij, slik spletnih strani, ki so v nalogi obravnavane, do pohval in pripomb, ki so jih imeli molivci molitvene strani Duhovna oaza ter odzivov obiskovalcev spletnih duhovnih vaj Asiški križ.
Prek analize cerkvenih dokumentov in drugih virov je na izbranem primeru (spletnih straneh slovenskih frančiškanov) prikazano, kako uporabiti internet kot sredstvo evangelizacije.
Ugotovitev naloge je, da je veliko dela na področju evangelizacije prek interneta že narejenega, potrebno pa bi bilo ponuditi tudi tečaje vzgoje za uporabo novih sredstev, kot je internet. Ni namreč dovolj samo podati vsebino, ampak je treba tudi vzgajati za pravilno uporabo.
Naloga torej nudi prikaz razvoja evangelizacije na internetu in pokaže, na kaj moramo biti pri tem pozorni.
Ključne besede:
evangelizacija, mediji, sredstva obveščanja, internet, medmrežje, svetovni splet, Cerkev, Vatikan, oznanjevanje, frančiškani, ofm, rkc, etika
Summary:
Evangelisation has been in all times the central task of the Church. Different means has been used for this purpose: sermons, book, manuscript and printed, radio, television and nowadays also Internet.
The present paper intends to present the possibility of Internet as a means of evangelisation, its advantages, capacities, but also limits and dangers. It begins with the presentation of evangelisators and recipients of evangelisation, its ways; following the analysis of electronic media in service of the evangelisation. The basic characteristic of Internet and its history are added together with the views of the Church expressed in the recent documents. The paper ends with the analysis of the web pages created by Slovenian Franciscans.
The appendix offers some useful information: chronological table of Church documents regarding mass media and history of Internet, diagrams of first networks, pictures of web pages studied in the paper and finally feedback of visitors of the prayer site Duhovna oaza (Spiritual oasis) and spiritual exercises Asiški križ (Assisi's cross) on Internet.
Through the analysis of the Church documents and other materials, studying the selected case (web pages of Slovenian Franciscans) the Internet is shown as a means of evangelisation.
As the conclusion of the paper it is stated that a considerable amount of work has been already done, however the courses of the formation for an adequate use of the new media must be offered. Simple presentation of Gospel on the Internet is not enough without a good formation for mature use of these media.
The paper offers therefore a survey of the evolution of the evangelisation on the Internet, future prospects and indicates the necessary cautiousness.
Key-words:
evangelisation, evangelization, media, social communications, Internet, World Wide Web, Church, Vatican, Gospel, evangelise, Franciscans, ofm, rkc, ethics
naprej>>>